Soffis blogg

Friday, December 29, 2006

Dravel

som rubriken anger så kommer det vara lite skruvat innehåll i den här bloggen. Håll till godo!

Läste i en intervju med Charlotte Perrelli att hon var en sån som petar in tvätt i tvättmaskinen med fötterna medan hon sitter på toa. (Vad säger du om det Macke, det var nog kuriosa du inte visste! =)) Jag är nog i alla fall också sån. Jag måste ha sysselsättning! Ja, som när man sitter på toa *fniss* Då läser jag tidningen, löser korsord eller ställer upp nya toarullar eller nåt *s*

Jag är sån att när jag väl kommer igång, då ska det hända grejer hela tiden. Tror aldrig jag varit så duktig hemma som under den senare tiden av graviditeten. Tycker inte jag gör annat än att plocka undan, plocka i och ur diskmaskinen, tvätta, plocka undan lite mer, dammsuga och bara allmänt pyssla hemma. Jag kanske har kommit till ro med insikten att jag kommer ha det så ett tag framöver som hemmafru *s* Nej fy hemska tanke!

Apropå det håller jag på att byta lådor i byrån. Ja, såna projekt som man typ aldrig skulle komma på annars, såna uppslag får man som gravid :) Andra positiva saker med att vara gravid är att jag känner mig så himla lugn och harmonisk, känns som jag verkligen funnit mig själv nu efter alla års resor. Eller vad tror ni, kära visa vänner?

Ingen bebis än, för alla som undrar :D Men det hade ni nog förstått vid det här laget. Jag säger samma sak till alla, jag tackar för omtanken och lovar att höra av så fort jag kan! Förstår att ni alla ärnyfikna, det är faktiskt rörande att veta att så många bryr sig om en :D Vi längtar givetvis som tusan med, jag försöker ta varje dag som det kommer så det ska gå lättare.
Var hos bm idag o då sa hon att vi inte skulle få en minibebis på 3 kilo. Hur ska man tolka det? Sen var syrran med familj här o då sa de att jag hade så hiimla stor mage o herregud... man ska inte ta illa vid sig men jag blev faktiskt lite ledsen har inte sett mig själv som såå stor, även om jag gått upp mer än jag önskade.. Men det kan man ju inte styra helt. Samtidigt, jag mår bra och har inte ont och redan när förlossningen är över har man förlorat sådär 8 kilo så...

Jaja skulle inte fastna här utan ville bara släppa ut lite tankar. Är så ovanligt disträ och trög nu, det är baksidan av graviditeten :S

Pussar & Kramar & Ett Riktigt Gott Nytt År Till Er Alla Kära Vänner!

1 Comments:

At 4:08 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej! Ville bara skriva att jag skrivit en comment på din lunardagbok :) Kramar

 

Post a Comment

<< Home