Soffis blogg

Thursday, December 07, 2006

Segt..

Ja, nu börjar det bli segt faktiskt... Har ju sagt hela tiden att jag kommer gå över tiden och få en januaribebis. Just nu känns det som man vill att den ska komma NU. Har ju inte haft ont eller så tidigare men nu börjar det kännas lite. Har som mensvärk, kan bara gå korta sträckor utan att få megahåll, är trött och tjurig. Härligt! =)

Iofs händer det rätt mycket nu så tiden går... Imorrn är det Pelles sista dag på gamla jobbet, han ska gå hem tidigare. Vi ska gå på stan och handla julklappar, så skönt, är nästan klar, vet vad jag ska köpa de sista. Sedan ska vi storhandla med, rusta inför att tjocka släkten kommer på lördag. I vår familj kan vi aldrig göra nåt småskaligt utan när nån fyller år eller så, så kommer alla så det slutar med att vi är runt 10 vuxna och 2 barn... Mysigt iofs att vara med familjen, men jag känner inte riktigt att jag orkar just nu... Men jag vill ju ändå att de ska komma såklart :)

Nästa lördag är vi bjudna på dop. Man borde ju vara jätteglad och se fram emot det men jag tycker mest det känns jobbigt. Massor med folk, och så nära inpå jul. Tycker det var riktigt dåligt planerat, men men. Ska iaf gå såklart och känna efter, om jag inte orkar med fikat efteråt så går jag hem, det förstår de, typ alla gäster har varit eller är gravida själva.

Väntar med spänning på hur fadern kommer bete sig inför och på min födelsedag. Vi pratade i telefon häromdagen och då tänkte jag att han kanske skulle fråga.. Men icke. Och jag ringer inte och bjuder in honom, han får ta initiativ. Kan verka tjurskalligt men bryr han sig aldrig annars så kan han väl tänka till? Allrs käraste syster ringde han inte ens till så... Vi får se.. Om han inte hör av sig kommer jag iaf bli jätteledsen..

Skriv gärna nån kul eller klok kommentar go vänner!
Kram från er tjockis, Soffi =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home